Allmänna villkor

HANTERING NÄR DU SKICKAR TILLBAKA EN VARA

Du som kund bär en eventuell värdeminskning av varor som orsakas genom någon annan hantering än vad som är nödvändigt för att prova produkten och dess egenskaper och hur den fungerar.  Med andra ord - du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk affär.

Om det visas att produkten inte är vad som utlovats enligt beskrivning, kommer vi att betala tillbaka en del eller hela köpesumman beroende på produktens Kommersiella värde. För att få hela köpesumman tillbaka måste du därför göra samma sak, som om du köpt produkten i en fysisk affär. Du måste testa produkten, men inte använda den.  Vid användning av hygieniska produkter, dofter och kosmetika, där originalförpackningen utgöra  en väsentlig del av produktvärdet ber vi dig att du alltid skickar tillbaka den med varan.

 

ÅTERBETALNING

Du kan också ångra ditt köp genom att vägra att ta emot produkten/erna.  Om du ångrar ditt köp, kommer du naturligtvis få det belopp du har betalat tillbaka från oss.

I händelse av att varan  använts/förstörtsär du är ansvarig för detta, Vi kommer att dra av det beloppet från köpeskillingen.  Du måste låta oss veta att du har vägrade att acceptera varan per e-post hejsan@bilablau.com som vi svarar inom 24 timmar varje dag.

Om du använder din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla betalningar Som mottagits från dig, inklusive fraktkostnader (med undantag av extra kostnader som ett resultat av ditt eget val av leverans annat än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan otillbörligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från den dag vi har fått meddelandet om ditt beslut att häva köpet enligt avtalet.  Vi kommer att betala tillbaka en sådan ersättning genom att använda samma betalningssätt  som du använde för den inledande transaktionen om du inte har uttryckligen kommit överens om annat betalningssätt.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi fått tillbaka produkten

Om du ångrar ditt köp, måste varan skickas tillbaka till:

Bilablau ApS

Teglbækvej 16

8361 Hasselager

Denmark

 

RETURNERING AV VARAN

Du måste skicka tillbaka din produkt/er till oss utan onödigt dröjsmål och senast

14 dagar efter det att du har informerat oss om att du vill ångra ditt köp.

Kostnaderna för att skicka tillbaka varorna kommer att uppfyllas av dig som kund.  Vid retur av produktenär du ansvarig för att varorna packas på ett sådant sätt att det inte skadas.  Du bär

risken  för leveransen av varan.

 

MEDLEMSKAPSVILLKOR HOS BILABLAU

Bilablau är en medlemsklubb som ger medlemmar stora rabatter på kända varumärken, inklusive kosmetika, parfymer, klockor, solglasögon sportartiklar mm. Dintt medlemskap med Bilablau är en kontinuerlig prenumeration där de första 14 dagarna är gratis.  Alla betalningar med Bilablau görs med kreditkort (Visa-kort och Mastercard).  Alla betalningsavgifter med Bilablau ingår i de produktpriser och priserna på medlemskap som visas.  Du har möjlighet att se dina tidigare betalningar och beställningar när du loggar in på"Mitt konto" på Bilablau 

Endast personer som är 18 år gammal kan ingå avtal med Bilablau.

 

GODKÄNNANDE AV TECKNINGSVILLKOR 

När du accepterar teckningsvillkor på Bilablau, godkänner du att Bilablau debiterar teckningsbeloppet med jämna mellanrum, tills du bestämmer dig för att avsluta din prenumeration.  De första 14 dagarna medlemskapsdagarna är gratis och kommer att tas över av ett kontinuerligt månadsabonnemang till ett pris av 129 kr per månad.  Du kan avsluta din prenumeration när du vill.

Du kommer att få ett kvitto via e-post på ditt första köp, innehållande information om ditt abonnemang.  Efterföljande kvitton kan hittas när du är inloggad på Bilablau under "Mitt Konto".

 

Uppsägning av medlemskap

Du kan avsluta ditt medlemskap när du vill.  Det enda undantaget är när du använder ditt medlemskap.  Det är tills du har mottagit produkten / tjänsten du har beställt.  Du kan inte saga upp ditt medlemskap under tiden du använder det.  Så snart du har fått dina varor och inte använder ditt medlemskap mer kan du när som helst avsluta din prenumeration.  men naturligtvis hoppas vi att du vill fortsätta som medlem, så du kan spara ännu mer pengar.

För att avbryta ditt medlemskap, logga in på "Mitt Konto".

Om du avbryter ditt medlemskap, kommer du fortfarande har tillgång till medlemskap under den återstående delen av tiden.  Efter ett medlemskap har avslutats kommer det vara vilande tills du väljer att återaktivera ditt konto.

Om ditt betalkort är på väg att löpa ut eller har gått ut, kan du ange informationen för ditt nya betalkort under "Mitt Konto" när du är inloggad på Bilablau.

 

KORTINNEHAVARENS ANSVAR

Din registrering med Bilablau är bindande från det ögonblick du gör din första beställning, och börjar därmed ditt medlemskap.  Du är medlem hos Bilablau och kortinnehavaren är skyldig att betala under hela medlemskapsperioden tills du avslutar in prenumeration /  medlemskap De första 14 dagarna är gratis.

FÖRFARANDE AV BETALNING AV MEDLEMSSKAP

Din medlemskap med Bilablau förnyas automatiskt, så att du alltid har tillgång till det.  Efter de första 14 dagars fria medlemskap kommer din prenumeration att debiteras med en fast månadsavgift på 129 kr per. månad.

 

ÅNGERRÄTT

Din prenumeration med Bilablau har en lagstadgad ångerfrist på 14 dagar.  I praktiken innebär detta att din ångerfrist löper ut 14 dagar efter det att avtalet avslutas.  Ditt abonnemang börjar när du gör en order på Bilablau.  Din uppsägning gäller endast från den dag då avtalet började och inte vid den aktuella registreringen.

Du måste inom 14 dagar efter det att avtalet börjats informera oss om att du vill avsluta din prenumeration.  Anmälan skall ske via "Mitt konto ". Du kan också göra det via e-post eller telefon. I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din rätt att återkalla ditt medlemskap / abonnemang.  Du kan också välja att använd vår standardblankett, som du bifogas i din orderbekräftelse i handels- och medlemsvillkor.

 

RÄTT TILL UPPSÄGNING

Bilablau ger dig rätt att saga upp ditt avtal inom 30 dagar (den lagstadgade regeln är 14 dagar).  Tidsfristen gäller från den dag du får din product/er.

För att säga upp ditt avtal eller avbryta ett köp av en eller flera produkter, måste du meddela oss inom 30 dagar om uppsägning / retur per post: hello@bilablau.com som vi svarar inom 24 timmar varje dag.

Du kan inte avbryta genom att helt enkelt avvisa varorna utan ge oss en tydlig kommunikation om detta.

 

.................................................. ......................

 

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

 

GARANTI

Bilablau förse dig med den lagstadgade garantin på 24 månader från leveransdatumet.  Detta innebär att du antingen får den reparerad eller utbytt, att kostnaden återbetalas eller får en prissänkning, beroende på den specifika situationen.  Det är ett krav att garantin är berättigad och att felet inte orsakas av felaktig användning av produkten eller annan skadebeteende.  Observera att för produkter med en begränsad livslängd garantin är också begränsad.

NÄR SKA JAG REKLAMMERA

Om du upptäcker ett fel eller defekt i en produkt som köpts på Bilablau, bör du så fort som möjligt eller inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet, kontakta oss på Bilablau.  Vi kommer sedan hantera din ansökan.  Om du uppmärksammat oss inom två månader efter det att felet upptäcks vi kommer att hantera din ansökan som inom rimlig tid.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.

Produkten ska skickas till:

..........................................

När du returnerar produkten, ange vad problemet är som detaljerat som möjligt.  

Obs: Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller liknande sätt  .Tänk på att produkten alltid måste returneras i skyddsförpackningar och tillsammans med ett kvitto för transporten, så att vi kan betala dina fraktkostnader.

 

ÖVERKLAGANDEN

Om du har ett klagomål om ditt köp, kontakta vår kundservice på hello@bilablau.com.  Om vi misslyckas med att hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till Allmänna Reklamationsnämnden om villkoren är uppfyllda.

Allmänna reklamations adress: Konkurrens- och Konsumentmyndigheten,

Carl Jacobsen Vej 35, 2500 Valby.

BARN OCH UNGDOMAR UNDER 18 år

När du går med Bilablau måste du bekräfta att du är över 18 år gammal.  Om du är under 18 år måste din anmälan och abonnemang godkännas av en förälder/vårdnadshavare. Ett avtal kan upphävas med en förälder om den avslutas med ett barn eller en person under 18 år.

 

 Från och med 1 december 2017 kommer medlemskap att kosta 129 kr i stället för 99sek. Från och med den 1 december kommer det dock att vara fri frakt på alla varor i hela Sverige.

Bilablau ApS
DK37621870

Teglbækvej 16, 
8361 Hasselager

  • Snabb leverans
  • Dina varor kommer att skickas inom 1-2 arbetsdagar
  • Gratis frakt
  • Fri frakt
  • 30 dagars returrätt
  • 30 dagars returrätt oavsett bad
  • Säker betalning
  • Din shoppingupplevelse och data är säkra med oss
footer-languages

paying-methods